لطفا مطالب زیر را با دقت مطالعه فرمایید.

پیرامون بخش طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین (به انگلیسی: Graphic design) فرآیند ارتباطات بصری، و حل مسئله از طریق استفاده از تایپ، فضا، تصویر و رنگ است.

کاربردهای رایج طراحی گرافیک شامل هویت (لوگو و نام تجاری)، انتشارات (مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌ها)، تبلیغات چاپ، پوسترها، بیلبوردها، گرافیک وب‌سایت و عناصر، علائم و بسته‌بندی محصولات است. به عنوان مثال، بسته‌بندی محصول ممکن است شامل یک لوگو یا دیگر آثار هنری، متن‌های سازمان‌یافته و عناصر طراحی خالص از جمله عکس‌ها، اشکال و رنگ باشد که ساختار متحد قطعه را شکل می‌دهند. ترکیب‌بندی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی گرافیک است، به ویژه هنگامی که موضوع استفاده از مواد موجود از قبل یا عناصر متنوع مطرح است.
تعریف هنر طراحی گرافیک در طول زمان بنا به انتظاری که از بازخوردهای بصری کارآمد در هر زمان است تغییر می‌کند و نو به نو می‌شود. در این میان مقتضیات زمان و چالش‌ها و تغییرات اجتماعی و سیاسی و به تبع آن تغییرات فرهنگی به طور مستقیم باعث ایجاد تعبیر و تعریفی نوظهور از هنر می‌شود تا جایی که در عصر حاضر باید پذیرفت که مفاهیم عمیق‌تر و گسترده‌تری مانند «ارتباط تصویری» خرده مفاهیم دیداری و نشانگان سنتی بصری را در خود هضم می‌کند و مفهوم ذهن آشنای «طراحی گرافیک» را به نوعی در دل خود مستتر دارد.
در فارسی واژه «طراحی» را در ترجمه «Design» به کار می‌برند. این ترجمه چنانچه به معنای نقشه کاری باشد، صحیح است. ولی اگر طراحی به معنای کشیدن طرحی روی کاغذ، مثل طراحی از روی مدل باشد، ترجمه درستی نیست.
اما طراحی گرافیک به معنای خلق و سامان دادن یک سلسله عوامل تصویری برای بیان یک مفهوم یا پیام یا اطلاعات در جهت هدفی مشخص و معین است.


کارهایی که که طراحان گرافیکی گروه انجام می دهند به شرح زیر است:

طراحی آرم ، طراحی لوگو ، طراحی لوگو تایپ:

آرم ، نشانه و لوگو ، هویت سازمانی و بصری کسب و کار و مجموعه شماست. این همان تصویری است که مردم هنگامی که نام شما را می شنوند در ذهن خود می بینند. شما چه بخواهید و چه نخواهید مردم شما را در ذهن خود تصور می کنند. تحقیقات نشان داده است که تنها 18 درصد سازمانهای مورد مطالعه به طور نسبی دارای تصویری شفاف در ذهن مخاطبانشان هستند. طراحی گرافیک زمینه ساز موثری در ساخت تصویر ذهنی مردم دارد و طراحی لوگو و طراحی آرم نیز به عنوان یکی از شاخه های هنر گرافیک از این امر مستثنی نیست. نکاتی کلیدی برای طراحی آرم و نشانه (لوگو و لوگوتایپ) کسب آگاهی در زمینه علایق و سلایق، نوع و فضای کار و مخاطبان اصلی مشتری توجه به فضای کاری مشتری سادگی یکی از مهمترین نقاط قوت یک لوگوی موفق است. یک طرح ساده، سریع ارتباط برقرار می کند. متناسب بودن عرض و ارتفاع کار یکی از نکات کلیدی در طراحی لوگو می باشد و به هم خوردن این تناسب به جذابیت بصری کار لطمه خواهد زد. ماندگاری یکی از اصول بنیادین در طراحی گرافیک آرم و نشانه است.

طراحی بروشور:

بروشورهای تبلیغاتی ابزارهای اطلاع رسانی پیشبرد فروش هستند که در ابعاد و لَت های متفاوت طراحی می گردند. روش نگارش متون تبلیغاتی و ارتباط آنها با تصاویر خلاق ، سینرژی موثری در طراحی گرافیک بروشور ایجاد می کند. سعی طراحان گرافیک ما اینست که از این رسانه چاپی برای ایجاد یک ارتباط ماندگار به عنوان یک ابزار بازاریابی محتوا استفاده کنند تا به عنوان یک ابزار اطلاع رسانی بدون محتوا و چند ثانیه ای !!! کاتالوگ نماینده سازمان و شرکت شماست و دقیقا باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید ، شما انجام می دادید. وظیفه اصلی آن معرفی درست و موثر اهداف ، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شماست. از کاتالوگ به عنوان تبلیغات و رسانه ماندگار یاد می کنند. کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است كه حاوی شرح مشخصات ، كاربرد كلی كالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر كه مورد نیاز مصرف كنندگان و مشتریان شما قرار می گیرد.

طراحی گرافیک بسته بندی:

بسته بندی هنر و علم آماده سازی کالاها برای جابجایی، انبار، بازاریابی و ارسال کالاها به مشتری نهایی با بهینه ترین هزینه‌است. به نظر ما بسته بندی نقش یک فوروارد را در یک تیم فوتبال بازی می کند ، اوست که باید گل پیروزی بخش تیم را بزند و باعث به ثمر رسیدن نتیجه نهایی فروش شود.

بسته بندی و فروش:

در فرآیند جدید فروش، فروشنده ‌ای وجود ندارد که توضیحی بدهد ، این خود بسته‌ ها هستند که کالای درون خود را می فروشند و ایجاد انگیزه و القای نیاز برای خرید می ‌کنند. امروزه الگوی فروشگاه‌ها به سوی سلف سرویس شدن گام برمی‌دارد و خریدار، خود کالای مورد نظر را برمی‌گزیند. در چنین وضعیتی فروشندگان، نقش کمتری در فروش دارند و وظیفه فروشندگی، که منتقل کردن اطلاعات محصول به مصرف‌کننده است، باید توسط بسته‌بندی انجام شود. به تعبیری بسته بندی را به عنوان «فروشنده خاموش» می شناسند. ویژگی‌های بسته بندی باید به گونه‌ای باشد که خریدار آن را به یاد بسپارد و برای خریدهای مکرر بعدی در نظر بگیرد. طراحی یک بسته ‌بندی خوب، اقتصادی ‌ترین شیوه افزایش فروش است. بسته بندی آخرین ترفند بازاریابی است و به یک ابزار بالقوه‌ ، همراه با دیگر عناصر بازاریابی (قیمت، کالا، مکان و تبلیغات پیشبردی) ، پنجمین عنصر آمیخته بازاریابی را تشکیل می دهد. وظیفه تصمیم‌گیری در مورد بسته‌بندی تا آنجا که به حمل و نقل کالا و حفظ سلامت آن مربوط می‌شود، با مدیران تولید است و تا آنجا که به اطلاع‌رسانی و ایجاد انگیزه فروش ارتباط پیدا می‌کند، با مدیر بازاریابی است. تحقیقات مختلف بازاریابی نشان داده‌اند که طراحی بسته‌بندی، جزء مؤثرترین ابزار بازاریابی برای فروش است زیرا رفتار خرید، یک فرآیند غیر عقلایی بوده و بسته‌بندی در آن مؤثر است؛ از آنجایی که بسیاری از خریدهای مصرف‌کننده توسط عواطف وی هدایت می‌شود و اغلب با نیازهای عاطفی مصرف‌کننده ارتباط برقرار می‌کند ، مصرف‌کننده، یک تصویر را می‌خرد نه فقط محصول را. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی مصرف‌کنندگان نخست به یک بسته‌بندی زیبا نگاه می‌کنند، تمرکز آن‌ها اغلب بر محصول نیست؛ بلکه یک رؤیا یا یک تصویر را در ذهن خود ایجاد می‌کنند. بسته‌بندی همه چیز است. جایگاه نام تجاری را تقویت می‌کند ، موجب ایجاد ارزش ویژه نام تجاری می‌شود و به محصول شخصیت می دهد. بسته بندی، چهره کالاست چون مشتری از طریق بسته بندی محصول را شناسایی می کند. بسته‌بندی سبب ساز اولین ارتباط مستقیم با مشتری است و تا حد زیادی وظیفه ارائه یک تصویر ذهنی مطلوب از کالا را به عهده دارد. از نظر روانی اولین برخورد و تصویری که ما از اشخاص داریم مهمترین تصویر و تعیین کننده ترین است حتی در یادآوری اشخاص بعد از ۲۰ سال به ذهن ما می‌آید، این قاعده در مورد طراحی بسته بندی کالا هم صادق است. ایجاد انگیزه برای خریدار، به ویژه برای یک محصول جدید، بیش از هر چیز به کیفیت و تاثیر بصری بسته ‌بندی مربوط می‌شود. ایجاد تمایز اولین قدم است. برای ایجاد تمایز دو عامل مهم در اختیار داریم. یکی شکل فیزیکی و یکی طرح و شکل گرافیک بسته بندی. کار تبلیغات یک کار کاملا ارتباطی است، همچون تمام فعالیت ‌های ارتباطی که پیام میان فرستنده و گیرنده را رد وبدل می‌کند ، بر این اساس بسته بندی باید معرف محصول خود باشد تا بتواند پیام تولیدکننده را به خریدار برساند و بین آنها ارتباط برقرار نموده و اطلاع رسانی می کند. طراحی بسته بندی محصولات اگر با خلاقیت و تنوع بالا همراه باشد میزان فروش محصول را به حداکثر می رساند. یکی از وظایف تبلیغات این است که تصویر بسته ‌بندی را در ذهن مشتری حک کند و از آنجا که تکرار اساس یادآوری است، یکی از ارکان در تبلیغاتی طراحی خلاق و محتوای موثر یک بسته ‌بندی نیز هست.

طراحی گرافیک اوراق اداری:

اوراق و ست اداری به مجموعه اسنادی از قبیل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه و ... اطلاق می شود. طراحی اوراق اداری مرحله ی بعد از طراحی لوگو یک شرکت محسوب می شود که می بایست همبستگی مناسب را به وجود آورده تا به هویت بصری برند قدرت مضاعفی بخشد. اوراق اداری شامل موارد زیر می گردد: سربرگهای A4 و A5، پاک نامه، A4 و A5، کارت ویزیت، فاکتور، کاغذ های یادداشت، اوراق و اسناد مالی و حسابداری. طراحان ما ، اعتبار و جایگاه بدون جایگزین اوراق اداری سازمان شما را درک می کنند و با انتخاب عناصر بصری مرتبط و خلاق در طراحی گرافیک ، نظرات شما را به تصویر خواهند کشید.

طراحی تراکت / فلایر:

تراکت یا فلایر یک برگ در قطع کوچک است حاوی مشخصات و اطلاعات یک محصول ، خدمات و یا اطلاع رسانی برای یک رویداد همانند فروش ویژه ، افتتاحیه و … که استفاده از گرافیک زیبا و اصولی و همچنبن متریال مناسب برای چاپ تراکت بسیار موثر و کارآمد است. تراکت تبلیغاتی عمری کوتاه دارد که برای اطلاع رسانی و با بیانی مستقیم و شیوا جهت جذب مخاطب و ترغیب او برای خرید کالا یا استفاده از خدمات توزیع می گردد. در طراحی تراکت نخست باید بدانیم که چه چیزی را می خواهیم به مخاطب خود القا نماییم. گاهی می خواهیم از حراج های فصلی مخاطب را آگاه کنیم و گاهی برای جشنواره ها و... تمامی این امور را می توان با طراحی و پخش یک تراکت مناسب انجام داد. تراکت‌های تبلیغاتی برخلاف سادگی شان در نحوه توزیع و استفاده یکی از مهم‌ترین پروسه‌های طراحی را برای ارائه تبلیغ مناسب و تأثیر گذاری بالا نیاز دارند و مستلزم مواردی بسیار برای ارائه یک تبلیغ تأثیر گذار هستند. به صورت کلی می‌توان گفت هرچقدر تراکت تبلیغاتی شما از نظر گرافیکی پویاتر و زیباتر باشد تأثیر گذاری آن بر ذهن مخاطب بیشتر است.

طراحی پوستر:

پوستر ها دارای کاربردهای متفاوت تجاری و فرهنگی می باشند. بر این اساس طراحی پوستر در واحد طراحی گرافیک ما دارای دو تیم جداگانه است. پوسترها واقعه ای را تبلیغ می کنند ، داستانی را نقل می کنند و بر پیامی کلیدی تمرکز دارند و طراحی یک پوستر به عنوان یک رسانه دیداری تقویت این سه رکن می باشد. ما قبل از طراحی پوستر ، در ابتدا داستان آن را می نویسیم ، سپس با ایده پردازی و ایجاد یک مفهوم قابل ارائه ، داستان و محتوا را به تصویر تبدیل می کنیم. خدمات طراحی پوستر واحد طراحی گرافیک ما بر اساس طبقه های زیر طراحی می گردد: طراحی پوستر رویداد ها و مناسبت ها، طراحی پوستر فیلم، طراحی پوستر محصولات که در محل خرید استفاده می شود و طراحی پوستر تبلیغاتی.

ویژگی های یک پوستر موفق از نگاه ما:

سادگی در پوستر: جهت سرعت بخشیدن به درک مفهوم در اغلب محصولات گرافیک

گویایی در پوستر: دریافت کلیت موضوع با نگاه اولیه به پوستر

جذابیت رنگی در پوستر: پوستر باید جذاب باشد تا بتواند قابلیت جلب توجه کنندگی را در بر بگیرد

انتخاب کادر مناسب: انتخاب کادر مناسب می بایست پیش از طراحی پوستر صورت پذیرد. کادر عمودی کادری است خبری و هر چه کادر باریکتر باشد خبر تند و تیزتر به مخاطب منتقل می شود یا به تعبیری دیگر رسمی ترین و با سلابت ترین کادر در پوستر، کادر عمودی است. کادر افقی کادری است آرام و ساکن که عجله ای برای انتقال پیام ندارد. مضامین داستان گونه، مذهب و طبیعت را می توان در غالب این کادر در نظر گرفت. کادر خشتی یا مربع کادری است دوستانه و دموکراتیک ، این کادر برای موضوعاتی همانند صلح ،آشتی و کودکان مناسب است.

ترکیب بندی مناسب فرم و رنگ در پوستر: قرارگیری مناسب عناصر در کادر پوستر

هماهنگی بین عناصر: عدم پراکندگی فرم و عناصر پوستر به نحوی که طرح واحدی را تداعی کنند.

خلاقیت درطراحی پوستر: بدین معناست که طرح ما حاکی از ایده ای مبتکرانه و خاص بوده و مخاطب را پس از دریافت آن ایده به وجد آورد. این ایده مبتکرانه عامل جذابیت را در پوستر تقویت کرده و باعث ماندگاری آن می گردد.

طراحی آگهی تجاری:

هدف اصلی برنامه ریزی رسانه اطمینان از دیده شدن آگهی ها در زمان و موقعیت مناسب است اما یک آگهی تجاری که جلب توجه کند و تغییر رفتار و نگرش دهد کار ساده ای نیست. قدرت اصلی طراحی آگهی تجاری در ترکیب موثر تیتر ، نگارش محتوا و تصاویر است چرا که می بایست در کمتر یک ثانیه توجه مخاطب را جلب نمود و همه اینها باید بر اساس ایجاد یک مفهوم و داستان جذاب در طراحی گرافیک آگهی تجاری باشد.

طراحی آگهی تجاری در بخش طراحی گرافیک تجاری ما بر اساس طبقه بندی زیر صورت می گیرد:

طراحی آگهی روزنامه، طراحی آگهی مجلات تخصصی و تجاری، طراحی آگهی در کتاب های بانک های اطلاعاتی و نمایشگاهی و طراحی آگهی نامه های عمومی

طراحی بیلبورد تبلیغاتی:

بلیبوردها تبلیغات بزرگی هستند که نزدیک بزرگراه ها و خیابان ها نصب و توسط سرنشینان وسایل نقلیه و عابران دیده می شوند به جز در موقعیت های ترافیکی، بیشتر بیلبوردها باید در مدت 3 تا 8 ثانیه دیده شوند. از این رو باید اساسا بگذارید تصویر پیام را منتقل کند. بیلبوردها راهی عالی برای ادعاها و تحت مالکیت درآوردن نام برند بوده و نقش هدایت کنندگی به دیگر ابزار ارتباطی را ایفا کرده تا برای نمایش قدرت و افزایش آگاهی از برند اثربخش باشند. یادتان باشد که بیلبوردها اطلاع رسان نیستند و فقط یادآور و تقویت کننده پیام های تبلیغاتی سازمان شما خواهند بود. این اساس نگرش طراحان گرافیک ما در طراحی بیلبورد است چرا که می دانند بیلبورد می باسیت ظرف پنج ثانیه جلب توجه کند، درگیر کند، ارتباط بسازد ، به فکر فرو ببرد و در پایان بفروشد.

خدمات طراحی گرافیک ما در این زمینه عبارت است از:

طراحی بیلبورد و ایجاد راهکارهای خلاق در آن برای کسب نرخ بالای بازخورد تبلیغ، طراحی ماکت ها و سازهای محیطی سه بعدی جهت نمایش در بیلبوردها، طراحی گرافیک ساین بورد های محیطی و طراحی گرافیک پل ها و عرشه های محیطی


شرکت برنامه نویسی تمشک


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :